05:04 | سه شنبه 8 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تثبیت بازار سرمایه

دلایل بازگشت شاخص و پیش بینی رکود رقبا و شرایط مثبت بورس / مهمترین ریسک
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با اعلام دلایل بازگشت روند صعودی شاخص از پیش بینی رکود بازارهای رقیب و شرایط مثبت بورس تا پایان سال و مهمترین ریسک‌ تهدیدکننده معاملات خبر داد.
شرایط استفاده از هزار میلیارد پول تزریقی به بورس / زمان بازگشت اصل و سود
نماد برتر- رئیس هیات عامل صندوق تثبیت بازارسرمایه گفت: هزار میلیارد تومانی که به صندوق واریز شده فقط در شرایط غیرعادی و برای سه روز بوده و باید تا ۴ سال آینده با ۱۲ درصد سود بازگردانده شود.
پنج عامل موثر بر رشد قیمت‌ها + انتظار تداوم رونق بورس
نماد برتر- در شرایطی پنج عامل منجر به رشد قیمت‌ها در بازار سهام شده که بررسی جوانب حکایت از این دارد بورس بدون نیاز به حمایت های جانبی مسیر حرکت را پیدا کرده و رونق آن تداوم دارد.
اثر مثبت و منفی چند رویداد اخیر و اوضاع غیرقابل پیش‌بینی بورس
نماد برتر- کارشناسان و فعالان بازارسرمایه در واکنش به اتفاقات اخیر بورس همچون واریز هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به حساب صندوق تثبیت و .. دغدغه‌های را سهامداران اعلام کردند .
هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به حساب بورس واریز شد
نماد برتر- رییس هیات عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه از واریز هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به این صندوق خبر داد و گفت: در صورت موافقت با درخواست رقم بیشتر به زودی مبالغ جدیدی هم واریز خواهد شد.
جلسه امروز با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس برای بررسی چند پیشنهاد جدید
نماد برتر- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از جلسه امروز با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس با هدف بررسی طرح ساماندهی بازار و چند پیشنهاد جدید خبر داد.
احتمال بهبود اوضاع بورس با افزایش حجم و ارزش معاملات در آغاز هفته
نماد برتر- شاخص بورس آخرین روز کاری هفته را با تحرکات مثبت سهامداران و رشد ۹۱۳۳ واحدی به پایان رساند تا شاید افزایش حجم و ارزش معاملات نویدبخش آغاز هفته بهتر باشد.
تخصیص امروز صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت و تزریق منابع سازمان بورس
نماد برتر- درجلسه رئیس مجلس با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس، مقرر شد ضمن تخصیص امروز بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت، سازمان بورس هم منابعی برای بازارگردانی در نظر بگیرد.
بخشی از منابع صندوق توسعه به بورس رسید
نماد برتر- مدیرعامل شرکت بورس تهران از تخصیص بخشی از یک درصد منابع صندوق توسعه ملی برای تثبیت بازار سرمایه خبر داد.
بررسی موشکافانه پیشنهادات ۱۱ گانه کمیسیون اقتصادی مجلس به سازمان بورس
نماد برتر- توجهی که مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص تثبیت بازار سرمایه دارند قابل تقدیر است و این سبب دلگرمی است که بازار سرمایه چنان بزرگ و فراگیر شده که هم مردم و هم مسئولان تحولات آن را با دقت پیگیری می‌کنند و درصدد بهبود و پیشرفت آن هستند.
۱۱پیشنهاد برای تثبیت بازارسرمایه/ تکالیف مهم و جدید سازمان بورس
نماد برتر- کمیسیون اقتصادی مجلس۱۱ پیشنهاد برای ثبات بازارسرمایه ارایه کرد که شامل تکالیف مهم سازمان بورس از جمله انتشار هفتگی شرکت ها از لحاظ ریسک، افشای اطلاعات معاملات و... است .
۴ پیشنهاد کمیسیون بازار پول و سرمایه و و مرکز پژوهش های اتاق برای نجات بورس
نماد برتر- کمیسیون بازار پول و سرمایه و مرکز پژوهش های اتاق ایران در راستای شفافیت بازار سرمایه، چهار اقدام فوری برای نجات بورس پیشنهاد داد.
درد بورس با اخبار مثبت ، گزارش ماهانه شرکتها و گلایه نمایندگان هم درمان نشد
نماد برتر- انتشار اخبار مثبتی مانند تکذیب افزایش نرخ سود سپرده ، لغو قیمت گذاری دستوری فولاد، گزارش ماهانه شرکت ها و و گلایه نمایندگان مجلس هم قادر به درمان درد سه ماه اخیر بورس نشد .
قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی درباره وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش این کمیسیون در خصوص وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت امور اقتصادی و دارایی را قرائت کرد.
اثر قوانین جدید و انتخابات آمریکا بر بورس و دلار / دو محرک برای شفافیت
نماد برتر- تحلیلگر بازارسرمایه با بررسی اثر قانون های جدید و نتیجه انتخابات آمریکا بر بورس، اقبال صنایع و نرخ دلار گفت: انتشار دوباره پیش بینی سود شرکتها و کاهش زمان پیش گشایش به شفافیت بازار کمک می کند.